Logo
Anasayfa > Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) >
  • Fakültemize kayıt yaptıran öğrencilerimiz her yarıyıl başında bulunulan yarıyıl içerisinde ki derslerini alabilmek için ders kaydı yaparlar. Ders kaydı yapmayan öğrenciler o yarıyıl içerisinde ders alamaz ve ders materyallerine ulaşamazlar. Bu nedenle öğrencilerimiz her yarıyıl başında materyal ücretini yatırarak ders kaydı yapmalıdırlar.

  • Kayıt yenilemek isteyen öğrencilerimiz akademik takvimde belirtilen tarihler arasında kayıtlı oldukları programa ait materyal ücretini yatırdıktan sonra ders seçimlerini yaparak kayıt yenileme işlemlerini yapabilirler.  

    Akademik takvime ulaşmak için tıklayınız

  • Birinci sınıf öğrencileri kayıtlı oldukları programa ait materyal ücretini yatırdıktan sonra ders kayıt işlemleri Fakültemiz tarafından yapılacaktır.

  • 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin başarısız (FF) olan dersleri Fakültemiz tarafından atanacaktır. Diğer dersler öğrencilerimizin kendileri tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden seçilecektir. Ders alma takvimi içerisinde materyal ücretini yatırıp ders kaydı yapmayan/yapamayan öğrencilerimizin ders kayıtları 30 krediye kadar Fakültemiz tarafından atanacaktır. Atanan bu derslerden öğrencilerimiz isterse belirlenen ders seçme tarihlerinde değişiklik yapabileceklerdir.

  • Kayıt yenileme işlemlerini yapacak ara sınıf öğrencileri web sitemizi takip ederek kayıt tarihleri ile ilgili bilgi edinebilirler. Akademik takvime ulaşmak için tıklayınız

  • Fakültemiz bünyesinde yürütülen programlar için belirlenen materyal ücretlerini https://www.ataaof.edu.tr/Dosyalar/mucret.pdf adresinden öğrenebilirsiniz.

  • Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kullanıcı adı ve şifrenizle sisteme giriş yaptıktan sonra “Öğrenim” menüsü altında yer alan “Ders Alma” başlığını kullanarak ders kaydınızı yapabilirsiniz. Alt dönemden kalan dersleriniz sisteme otomatik olarak atanacaktır. Geriye kalan dersleri öğrencilerin kendilerinin seçmesi gerekmektedir. Bulunduğunuz dönemde kayıtlı olduğunuz programa ait hangi dersleri seçeceğinizi Fakültemiz web sitesinde yer alan “Programlarımız” başlığı altındaki “Müfredat” bilgisinden kontrol edebilirsiniz.

  • Ders kayıtları Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılacaktır. Kullanıcı adı ve şifrenizle sisteme giriş yaptıktan sonra “Öğrenim” menüsü altında yer alan “Ders Alma” başlığını kullanarak ders kaydınızı yapabilirsiniz. Seçtiğiniz dersler Fakültemiz tarafından onaylandıktan sonra ders kayıt işlemleriniz tamamlanmış olur. Alt dönemden kalan dersleriniz sisteme otomatik olarak yüklenecektir. Diğer dersler öğrencilerimizin kendileri tarafından seçilecektir. Ders alma takvimi içerisinde materyal ücretini yatırıp ders kaydı yapmayan/yapamayan öğrencilerimizin ders kayıtları 30 krediye kadar Fakültemiz tarafından atanacaktır. Atanan bu derslerden öğrencilerimiz isterse belirlenen ders seçme tarihlerinde değişiklik yapabileceklerdir.

    Aynı dönem içerisinde en fazla 30 kredilik ders seçimi yapılabilir (en fazla 10 ders).

    Ders kayıt işlemleri resimli anlatım için tıklayınız

  • Seçtiğiniz derslerin onaylandığını Öğrenci Bilgi Sitemi’nden “Öğrenim” menüsünün altında yer alan “Ders Alma Listesi” başlığından kontrol edebilirsiniz.

  • Konu ile ilgili olarak çağrı merkezimizi arayabilir ya da Fakültemize yazılı olarak başvuruda bulunabilirsiniz.

    Çağrı Merkezi:444 9282 – 0442 230 1000 (Operatör için 4 ya da 7 yi tuşlayınız.)

  • Alttan kalan dersler otomatik olarak sisteme atanacaktır. Geriye kalan dersler öğrencilerin kendisi tarafından seçilmelidir. Öğrenciler üst dönemden ders alamazlar.

  • Kayıt yenileme işlemlerini akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapamayan öğrenciler mazeretli ders kayıt döneminde ders seçimi yapabilirler. Bu tarihlerde de kayıtlarını yaptıramayan öğrencilerin kayıt yenileme işlemleri yapılmamış olur ve öğrenci pasif duruma düşer. Öğrenciler kayıt yenileme işlemlerini http://obs.atauni.edu.tr/ adresinden yapabilirler.

  • Ders kayıt işleminizi yapmadığınız dönemde öğrencilik haklarından yararlanamaz ve pasif öğrenci durumuna düşersiniz.

  • Pasif öğrenci durumunda bulunduğunuz dönemden sonraki ilk kayıt yenileme döneminde materyal ücretini yatırıp ders kaydınızı yaptırdığınız takdirde aktif öğrenci durumuna geçersiniz.